jueves, 1 de noviembre de 2012

PARES I MARES-ENTRENADORS


La campanya de l'Ajuntament de València "Amb respecte guanyem tots" proposa 10 regles bàsiques per als pares o tutors dels menors pel que fa a l'educació i formació dels seus hij@s en l'esport, especialment en el futbol. Esta campanya està protegida per la Real Federació Espanyola de Futbol i la seua delegació a la Comunitat Valenciana, així com per més de 32 clubs esportius de la ciutat de València.


                                                  CONFIA EN EL MONITOR
No desacreditar el monitor o instructor davant del xiquet,cal pensar que es donaran circumstàncies en què el "rendiment esportiu" pot dependre de la confiança que s'haja creat entre els dós.Per a evitar situacions tenses s'ha de fomentar comunicacions formals per a transmetre queixes i aclariments(reunions amb els pares).
                                                      EVITA LA CRITICA
Si hi ha dubtes cal comentar-les  amb el monitor/instructor,el podrà explicar el que motiva les seues decisions i segur que es pot aprendre d'això.Cal tractar de valorar i reforçar les decisions preses pel monitor/instructor per al bon funcionament del grup esportiu.
                            JUSTIFICA LES FALTES A L'ENTRENAMENT
Pensar que ha adquirit un compromís i part del seu aprenentatge consistix a saber mantindre el deure adquirit,li ajudarà a formar-se com a persona responsable en la vida,li ajudarà a planificar les tasques,a organitzar "el seu temps",a ser ordenat.
En el cas de no poder anar a l'entrenament haurà d'avisar amb antelació,així  es dóna un marge de maniobra al monitor/instructor.
                                                PARE O ENTRENADOR?
Esta actitud pot donar lloc a dos situacions que no són desitjables.En primer lloc un enfrontament directe amb el monitor/instructor,pensa que l'ha rebut una formació,que està al front perquè posseïx uns coneixements sobre l'esport que realitzen els xiquets i ha decidit dirigir-los d'una forma determinada.Potser no ens agrade als pares però,en tot cas,és la seua elecció basada en uns coneixements i en la seua experiència.
En segon lloc afecta la visió que té els xiquets sobre el paper que esta exercint el pare i que entra en conflicte amb l'exercit pel monitor/instructor:"a qui faig cas?,qui té raó?,que faig?,qui mana ací?".
                                                        COMUNICAR-SE
Deu haver-hi una comunicació fluida amb el monitor/instructor.Buscar un moment per a parlar amb el monitor del xiquet,tranquil·lament es pot plantejar els dubtes,interessar-se pel treball en els entrenaments,pel seu comportament,per la seua evolució,.....
Cal reconéixer que el monitor/instructor pot donar eixa informació,és la persona que coneix l'esport,coneix l'evolució dels xiquets en eixes edats i té la referència d'altres xiquets de la mateixa edat practicant el mateix esport.
                                                            EMPATIA
Valorar la labor del monitor/instructor en la seua totalitat i si en algun moment no s'entenen les seues decisions intentar adoptar una visió més global de la seua tasca i dels seus objectius.Una vegada més no cal dubtar a preguntar i a intentar parlar amb el monitor,d'esta manera aconseguirà informació i al final Es Coneixerà el per què dels accions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario